-
Aktuelle Ausgabe
Current IssueSebastian Mühl
Moderne im Archiv
Zur Kritik des utopischen Erbes in der GegenwartskunstSophie Publig
Shifting Perspectives
Beau Dick‘s Multi-Layered Strategy of Agency on documenta 14Thomas Helbig
Die Gegenwart des Historischen in Christian Petzolds TransitLotte Beckwé, Bernard Coppens and Isi Fiszman
To tell the truth
Artist tourism and storytelling in and about WaterlooSteyn Bergs
Institutional Transpositions
Two Music Exhibitions and the Politics of AttentionStefanie Heinzl
Verssuche
Eine typographische Lektüre des Coup de Dés von Stéphane Mallarmé
Author Archives: Katharina Brandl
Art historians may make aesthetic appreciations, I want to make critical judgements
Time and temporalities permeate art historical writings on contemporary art as well as recent artistic practices. Katharina Brandl met Peter Osborne, one of the most renowned writers on contemporary art, on the occasion of the conference Aesthetics of Standstill (January … Continue reading
Posted in Ausgabe 10, Interviews
Comments Off on Art historians may make aesthetic appreciations, I want to make critical judgements
Vertikale, Horizontale
Alois Riegls Konzept vom optischen und vom taktischen Sehen entspricht ganz dem modernen Paradigma von reiner Visualität: Auch wenn das Adjektiv „taktisch“ oder auch „taktil“ Assoziationen zu haptischen Qualitäten, Oberflächenbeschaffenheit oder hervortretender Materialität weckt, ist es doch nur die visuelle … Continue reading
Posted in Ausgabe 7, Essays
Tagged alois riegl, fernsicht, georges bataille, horizontalität, nahsicht
Comments Off on Vertikale, Horizontale